سینما سیار، پای "دسته دختران" را به خراسان شمالی باز کرد
سينما سيار، پاي "دسته دختران" را به خراسان شمالي باز کرد
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

سینما سیار، پای "دسته دختران" را به خراسان شمالی باز کرد

فيلم سينمايي "دسته دختران" به مناسبت ايام دهه کرامت و به همت ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي براي نخستين بار با قابليت سينما سيار در بجنورد اکران شد.
شناسه خبر : 47654 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ فیلم بلند سینمایی " دسته دختران" همزمان با ایام دهه کرامت، در دانشکده پرستاری بجنورد، به همت ستاد کانون های مساجد این استان اکران شد.

این فیلم با استقرار سینمای سیار،  ساعت20 دوشنبه دوم خرداد، به مناسبت سالروز حماسه غرورآفرین و رشادت های مانای آزادسازی خرمشهر، در محوطه باز این دانشکده برای علاقمندان حاضر به نمایش درآمد.

 

«امین درتومی»، مسئول اکران های سینما سیار در استان خراسان شمالی، در این باره توضیح داد:  تاکنون فیلم های "غریب" و انیمیشن بلند سینمایی لوپتو، با اولویت مناطق شهری و روستایی فاقد سینما و محوریت فعالان کانون های مساجد اکران شده و که تجهیزات آن با تلاش ها و پیگیری های ستاد فهمای این استان، از سوی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است.

وی اضافه کرد: پیش از این و علاوه بر شهر بجنورد در مناطق مرزی و کم برخوردار، غلامان، بام و صفی آباد، گریوان و نیز شهرهای  فاروج، گرمه و شوقان خانواده به همراه کودکان و نوجوانان، تماشاگر اکران فیلم های به نمایش درآمده با قابلیت سینما سیار شدند.

 

فیلم سینمایی "دسته دختران" راوی مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ است و با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه به خانه خرمشهر، اولین تصویر سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده‌است

 

این فیلم تحسین شده را منیر قیدی کارگردانی کرده است و نیکی کریمی، پانته آ پناهی ها، هدی زین العابدین و  فرشته حسینی از بازیگران اصلی این اثر سینمایی هستند.

پایان/